Persediaan Presentation Power Point

28 Mei 2017.
11.30 pm.



Untuk ujibakat 'Road 2 RBC' nanti, aku cadangkan untuk siapkan presentation dalam bentuk 'Power Point'. Supaya senang nak present. Sebagai guide ketika nak present nanti.

Tips untuk sediakan power point yang baik adalah:

i)   Pilih Theme. (pastikan background warna cerah, jangan gelap)
ii)  Buat Point. (dah nama pun 'power point' kan.. xperlu tulis panjang2)
iii) Study. (ni paling penting, supaya mudah nak present nanti)

Untuk powerpoint aku, aku pilih background warna putih.

Point aku cuba ringkaskan seringkas mungkin supaya mudah juri nak faham dan tak nampak serabut dengan tulisan.

Aku cuba perbanyakkan gambar, logo dan ikon supaya takde la bosan sangat power point tu.

Last, aku letak trademark pada bahagian kanan bawah tanda memang power point tu memang aku yang buat. Bukan ciplak, oke.


Screenshot.

Ni antara screenshot power point yang aku siapkan untuk hari ni.

Cover.



Agenda.



Keterangan Masalah.



Kejayaan Lepas.



Business Roadmap.



BMC.



Jangkaan Pendapatan.



Setakat ni, maybe aku akan gunakan 20 slide power point. Tapi, esok-esok tak tahu lagi macam mana. Maybe ada perubahan. Dan penambahbaikan.

Agak letih sediakan power point ni sebenarnya. Sebab kena hadap laptop lama kan.

Ok la, guys.
Aku nak rehat dulu.

Salam.


Muhammad 'Akhashah bin Mazlam

#road2rbc2017
#ceodesa2017
#rbcchallange2017

Comments

Popular posts from this blog

Study Business Model Canvas (BMC)

Perancangan dan Pembangunan Idea

CEO Desa / Rural Business Challange (RBC) 2017